5 συμβουλές για μετά τον τοκετό

5 συμβουλές για μετά τον τοκετό

μητέρα με το νεογέννητο μετά τον τοκετό

Πώς να προετοιμαστείτε για τη λοχεία για να κάνετε τις πρώτες μέρες μετά τον τοκετό πιο εύκολες

Οι γυναίκες που έχουν αποκτήσει παιδιά γνωρίζουν ότι ο τοκετός είναι μόνο η αρχή μιας μακράς περιπέτειας που, παρά την ομορφιά της, συνοδεύεται από αρκετή κούραση και stress, ιδίως τους πρώτους μήνες μετά τη γέννηση του μωρού. Γι' αυτό σας παραθέτουμε μερικές συμβουλές για το πώς να προετοιμαστείτε για την περίοδο μετά τον τοκετό.

Κατά τη διάρκεια των εβδομάδων της μετάβασης από τον τοκετό στη μητρότητα, θα περάσετε έντονες ψυχολογικές, σωματικές και συναισθηματικές προσαρμογές, γι' αυτό είναι καλύτερο να έχετε ένα σχέδιο δράσης για να προετοιμαστείτε γι' αυτή τη φάση με την ίδια φροντίδα και αφοσίωση όπως κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του τοκετού.

Πώς να προετοιμαστείτε για την περίοδο μετά τον τοκετό

1. Η ξεκούραση και η βοήθεια είναι το κλειδί

Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς πώς θα είναι η γέννα. Είτε πρόκειται για έναν εύκολο τοκετό είτε για έναν με επιπλοκές, χρειάζεται πολλή σωματική και συναισθηματική ενέργεια για να βγει ένα μωρό από το σώμα σας.

Έτσι, ακόμη και αν δεν πιστεύετε ότι θα χρειαστείτε μια περίοδο ξεκούρασης, καλό είναι να οργανωθείτε έγκαιρα, ώστε να μπορείτε να κάνετε ότι χρειάζεται με λιγότερη πίεση. Ο καλός προγραμματισμός είναι το κλειδί για την προετοιμασία της περιόδου μετά τον τοκετό. Αυτό περιλαμβάνει κάτι περισσότερο από τη λήψη μιας άδειας μητρότητας.

Καλό είναι να προγραμματίσετε εκ των προτέρων και να ζητήσετε βοήθεια από τον στενό σας κύκλο: σύντροφο, οικογένεια και φίλους. Μπορούν να σας βοηθήσουν με τις δουλειές του σπιτιού, να φροντίσουν το μωρό και εσάς, καθώς και να σας στηρίξουν συναισθηματικά σε δύσκολες στιγμές.

Είναι επίσης απαραίτητο να βάλετε όρια: να θεσπιστούν ώρες επίσκεψης που να διευκολύνουν εσάς και το μωρό σας, καθώς και τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και κανόνες σπιτιού, τόσο για τη δική σας άνεση όσο και για τη φροντίδα της υγείας σας, ειδικά σε περιόδους κορονοϊού.

2. Βρείτε παιδίατρο πριν τον χρειαστείτε

Ανάμεσα σε όλα όσα περνάει το σώμα σας (εσωτερικά και εξωτερικά), τη φροντίδα του μωρού, τη δουλειά σας και ούτω καθεξής, υπάρχει κα΄τι πολύ σημαντικό που θα σας μειώσει το άγχος:  φροντίστε να επιλέξετε από πριν τον τοκετό τον παιδίατρο που θα παρακολουθεί το νεογέννητο μωρό σας.

Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα χρειάζεται να ψάχνετε παιδίατρο επειγόντως μετά τη γέννα και θα κερδίσετε χρόνο και ενέργεια για τη φροντίδα του μωρού σας.

3. Βοήθεια στο μαγείρεμα

Το μαγείρεμα και το πλύσιμο των πιάτων καταναλώνει πολύ από τον χρόνο κάθε γυναίκας καθημερινά. Αν έχετε τη μητέρα σας ή άλλο μέλος της οικογένειας κοντά σας, είναι βέβαιο ότι θα έχετε πολύτιμη βοήθεια στις δουλειές του σπιτιού και στο μαγείρεμα.

Αν όμως δεν υπάρχει κάποιος δικός σας να βοηθήσει, εκπαιδεύστε τον σύζυγο έγκαιρα για να μπορέσει να σας βοηθήσει ουσιαστικά. Υπάρχουν εύκολες συνταγές που δεν θα δυσκολέψουν έναν αρχάριο και βέβαια η χύτρα ταχύτητας εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο από την καθημερινή προετοιμασία του φαγητού.

4. Αγοράστε έγκαιρα όλα όσα θα χρειαστείτε για τη δική σας φροντίδα

Όταν πρόκειται να γίνετε μητέρα, πολλά από τα ψώνια σας αφορούν το μωρό, αλλά πρέπει επίσης να σκεφτείτε τι θα χρειαστείτε εσείς η ίδια.

Το τι θα χρειαστείτε εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τύπο του τοκετού σας: φυσιολογικός ή καισαρική, καθώς και από το πώς θα αντιδράσει το σώμα σας στη διαδικασία, γι' αυτό είναι καλύτερο να ζητήσετε από τον σύντροφό σας. Αυτά δεν μπορείτε να τα γνωρίζετε πάντα πριν τον τοκετό, επομένως η βοήθεια κάποιου δικού σας ανθρώπου είναι απαραίτητη.

Επιπλέον, μπορείτε να ρωτήσετε την μαία στο μαιευτήριο όπου έχετε προγραμματίσει να γεννήσετε, τι θα χρειαστείτε για κάθε περίπτωση. 

5. Δυσκοιλιότητα, Αιμορροΐδες, Ασκησεις Kegel

Ενημερωθείτε για τις υγιεινές τροφές που μπορούν να τονώσουν το πεπτικό σας σύστημα, διότι στις περισσότερες περιπτώσεις η δυσκοιλιότητα είναι συχνή στις λεχώνες και μπορεί να βλάψει τους ιστούς που είναι ακόμα ευαίσθητοι ή στην περίπτωση καισαρικής τομής να επηρεάσει τη διαδικασία επούλωσης της τομής.

Επίσης επειδή σε πολλές γυναίκες κατά τον τοκετό δημιουργούνται αιμορροΐδες, ή επιδεινώνονται αν υπήρχαν απο πριν. Η δυσκοιλιότητα δεν βοηθά καθόλου στην περίπτωση αυτή, οπότε φροντίστε να παίρνετε άφθονα υγρά και να καταναλώνετε πολλά φυλλώδη λαχανικά, φρούτα και δημητριακά ολικής άλεσης. Αν χρειαστεί κάτι πιο δραστικό, ο γιατρός σας θα σας συστήσει κάποιο ήπιο καθαρτικό ή άλλο κατάλληλο σκεύασμα.

Κάτι ακόμα για το οποίο θα σας μιλήσει ο μαιευτήρας σας είναι οι ασκήσεις Kegel για την ενδυνάμωση των μυών του πυελικού εδάφους. Είναι ασκήσεις που πρέπει να κάνουν οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και μετά τον τοκετό για να αποφύγουν την ακράτεια ούρων που μπορεί να εμφανιστεί.

Περισσότερα για το πώς να προετοιμαστείτε για τη λοχεία

Αυτές είναι μερικές μόνο συμβουλές που έχουμε για τις γυναίκες που πρόκειται να γίνουν μητέρες, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι η λοχεία είναι μια μακρά και διαφορετική διαδικασία για κάθε μητέρα.

Ρωτήστε και μάθετε όσα μπορείτε περισσότερα για τη φάση αυτή, όπως κάνατε σίγουρα για την εγκυμοσύνη. Υπάρχουν βιβλία και πολλές ιστοσελίδες με τις κατάλληλες πληροφορίες.

Η γνώση του πώς μπορεί να σας επηρεάσει ο τοκετός νοητικά, συναισθηματικά και σωματικά θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε ευκολότερα αυτή τη διαδικασία, καθώς θα την κατανοήσετε και όχι απλώς θα τη βιώσετε.

Το βασικό είναι καμιά μητέρα να μην παραμελήσει να φροντίσει το σώμα της όσο καλύτερα μπορεί. Οχι μόνο το δικαιούστε, αλλά όσο καλύτερα αισθάνεστε και όσο πιο υγιής είστε, τόσο καλύτερα θα μπορέσετε να φροντίσετε το νεογέννητο αγγελούδι σας.

Κλείστε Δωρεάν Online Συμβουλευτική με τον Δρ Θάνο Παράσχο και την ομάδα του
Θα σας απαντήσει ο ίδιος ο κος. Παράσχος εντός 24 ωρών
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CNN
Διαβάστε στο CNN για την επιτυχία μας
Εξωσωματική μετά από μεταμόσχευση νεφρού